Wednesday, April 22, 2009

Teaser

Senk alle forventninger umiddelbart, dette er et lureinnlegg! Det har vært påskeferie på New Zealand og hedningene har vært på roadtrip til sørøya. Med andre ord, det har vært tørketid for blogging i det siste. Men frykt ei mine tapre landsmenn, monsunregnet lurker i horisonten og jeg har sneket på meg sydvesten. Se på dette lille innlegget som en teaser, eller kanskje snarere en entré, for hva som vil komme i de nermeste dagene. Påska har kanskje vært snøfattig, men desto rikere på opplevelser. Avtrekkerfingeren har gått som et eppeleptisk anfall gjennom hele turen og forhåpentligvis digitalisert alt fra seler og delfiner til feilposjonerte utvekslingsstudenter.

I et forsøk på å gjøre opplevelsen så smertefri som mulig for alle parter har jeg bestemt meg for å publisere årets store påskeeventyr som en føljetong. Se på det som å rive av plasteret sakte men sikkert og sørge for å få med hvert et hårstrå på veien, bare at dette er et godt plaster. Så hvis dere får et minutt til overs mellom kaffen og sneipen, stikk hodet innom og ta knekken på ånden med litt forsinket påskesnadder.

2 comments:

  1. Hei sønn. Ja mora di venter spendt på scoop fra påskeeventyret. Det skjer store ting her hjemme også. I helga skal Eat & Read damene på togtur til Åndalsnes. En utflytter (sviker)skal besøkes. Uvant og spennende framkomstmiddel, vill vakker natur, klær for 4 årstider, tunge klirrende sekker, kampinghytte og ikke minst samvær med 8 ulike skapninger innen arten homo sapiens. Gleder meg stort.
    Ellers, god helg jespersønn. Mora di e fryktelig glad i dæ.

    ReplyDelete
  2. Episke saker mamma. Lurer på hvor mye lesing det blir etter som de klirrende sekkene gradvis blir lettere. Synes dere bør endre navnet på den gruppa deres til Drink & Read, en mer treffende beskrivelse. Gla i deg og god tur.

    ReplyDelete